Sabtu, 14 November 2009

ujian untuk menguji keimanan

assalamu'alaikum...
apa khabar kalian,semua?saya,alhamdullilah,sihat seadanya...hari ni,saya ingin membicarakan tentang ujian....saya pasti setiap orang yang hidup di atas dunia ini,tidak terlepas dengan ujian dan dugaan....kenapa kita diberi ujian oleh Allah swt?sebelum saya huraikan lebih lanjut...disini saya kepilkan firman Allah swt:
Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? (29:2)

Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. (29:3)

Ataukah orang-orang yang mengerjakan kejahatan itu mengira bahwa mereka akan luput (dari azab) Kami? Amatlah buruk apa yang mereka tetapkan itu. (29:4)

Barangsiapa yang mengharap pertemuan dengan Allah, maka sesungguhnya waktu (yang dijanjikan) Allah itu, pasti datang. Dan Dialah Yang Maha mendengar lagi Maha Mengetahui. (29:5)

Yakinlah...setiap ujian yang datang ada hikmah disebaliknya.apabila kita sabar dengan ujian yang Allah swt berikan pada kita....kita akan mendapat pahala yang berlipat kali ganda.bersyukurlah kita...kerana kita adalah orang yang terpilih untuk mendapat ujian ini...dan Allah swt hanya memberi ujian pada hambaNya yang Dia kasihi....jadi kita tidak perlu bersedih dengan ujian yang diberikan...berdoa dan mohonlah pertolongan daripada Allah swt...insyaallah,setiap masalah akan selesai.

jangan hanya,ada masalah dengan kekasih.....terus bernekad untuk membunuh diri.sedarlah semua....membunuh diri adalah orang yang berputus asa daripada rahmat Allah swt.kembali lah pada islam.bagi orang lelaki..kembalikan dirimu kepada Allah swt dengan beriktikaf di masjid,insyaallah kalian akan mendapat ketenangan dan jalan keluar daripada masalah yang dihadapi.bagi orang perempuan..kembalilah pada islam dengan memperbanyakkan bacaan alquran,berzikir,bertahmid dan taddabur ayat-ayat suci alquran....insyaallah,kalian akan menemui ketenangan....begitulah indahnya agama islam....kita akan mendapat ketenangan,kegembiraan yang mutlak apabila kita kembali mengingati Allah swt dengan sebenar-benarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan