Isnin, 6 September 2010

Perjalanan sebuah kehidupan...

Assalamu'alaikum
Alhamdullilah ..ana panjantkan kesyukuran kepada Ilahi kerana memberi nikmat yang tak terlimpah banyaknya kepada diri ini.Alhamdullilah kerana ana dikurniakan nikmat iman oleh Allah swt..melaksanakan suruhannya dan meninggalkan larangannya..Ya Allah,aku takut jika suatu hari nanti,Engkau hilangkan nikmat iman ini dalam diriku.Ya Allah,aku mohon agar iman akan sentiasa betambah dalam dadaku bukannya semakin berkurangan..aku takut padaMu,ya Allah..aku takut pada siksaMu yang beribu-ribu kali lebih azab dari kesakitan dunia ini.Aku mohon padaMu,agar diriku,ahli keluarga,sahabat handaiku dan umat islam umumnya....tergolong dalam golongan orang beriman dan dikurniakan syurga olehMu ,ya Allah.

Hari ini,ana akan pulang ke kampung halamanku..kelantan...Ya Allah,semoga perjalanan ana berada dalam rahmat dan lindunganMu.Insyaallah.

Semoga kepulanganku ini,dapat mengubati rindu di hati ibuku pada anaknya yang seorang ini.Moga kepulangan ini,dapat menabur bakti pada ibu walaupun,tak banyak.Insyaallah.

Beginilah hidupku....diuji itu adalah perkara biasa dalam hidupku...dimana hidupku tak terlepas dengan ujian dan dugaan..Allah menguji diriku dengan pebagai ujian untuk menguji keimanan diriku.ya Allah,jangan lah Engkau berikan ujian yang berat sebagaimana Engkau berikan kepada hamba-hambaMu yang terdahulu.Alhamdullilah...jadikanlah aku hambaMu yang sentiasa bersyukur dengan ujian dan nikmatMu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan